Elina Suonio-Peltosalo – 721

Terveys ja turvallisuus on ihmiselle elämänkaaressa kaikkein tärkeintä. Saavutettavat palvelut nopeasti. Kustannustehokkaasti tuotettuna. Perheiden arkea huomioiden. Lasten palvelut, neuvola lähellä. Ikäihmisten vastuullinen hoito. Julkinen, yksityinen ja kolmassektori toinen toistansa tukien.

Kokemusta ja näkemystä lähes 40 vuoden työstä erikoissairaanhoidossa, sisätautikirurgisena, kivunhoidon ja syövänhoidon koulutuksin ja kokemusmaailmoin. Viimeisen vuoden aikana päätoimisena Työsuojeluvaltuutettuna. Jatkokausi varmistui syksyllä. Työ henkilöstön hyvinvoinnin parhaaksi jatkuu.

Mielenterveysseuran hallitusta, Syöpäyhdistyksen palveluasemaa, Varsinais-Suomen Lastensuojelu ky hallituksen puheenjohtajuutta. Luottamustoimien ( yli 20 vuotta) alettua Perniössä perusturvalautakunnan puheenjohtajana, kahden hallituskauden jälkeen Salossa, teknisen- ja tarkastuslautakunnan puheenjohtajuuksien kautta valtuuston varapuheenjohtajaksi. Konsernijaosto ja Maakuntavaltuusto.

Terveys, faktatietoa, kokemusta ja näkemystä.
Turvallisuutta pelastustoimen läheisen kontaktipinnan kautta. ICT hankkeissa on tärkeää olla kokemuksellinen ote.  Hajanainen alueemme jo haastaa kallista tärkeää osa-aluetta.

Talouden tunnusluvut. Kustannustehokas toimintatapa.

Tiedolla ja taidolla tulevaan. Suurella sydämellä ja innostuksella.

Ihmisenä ihmiselle inhimillisesti.

Elina Suonio-Peltosalo